حریق مغازه در خیابان عیدگاه اطفا شد (۱۲ اردیبهشت)+عکس انحراف مینی بوس در تبریز هشت مصدوم برجای گذاشت (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله افراد ناشناس به پزشکان در کرخه (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) جاعلان اسناد دولتی در غرب تهران دستگیر شدند (۱۲ اردیبهشت) راز ناپدید شدن یک ماهه جوان گمشده فاش شد استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) از دستگیری قاتل مست ۲ زن در عروسی تا عروسی‌هایی که عزا می‌شود تاثیر منفی میکروپلاستیک‌ها بر تغییرهورمون و جنسیت جنین مهر و موم کارگاه تولید موادشوینده تقلبی در مشهد (۱۲ اردیبهشت) ماجرای گم‌شدن «یسنا»، دختر چهارساله روستای «یلی‌بدراق» + ویدئو زلزله ۴.۶ ریشتری سیرچ کرمان را لرزاند (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) نامه شاگرد سپاسگزار به آقای آموزگار: معلم ازیزم عض شما بسیار عاموخطم! اعلام جرم دادستانی تهران علیه افرادی که مطالب کذب درباره پرونده نیکا شاکرمی منتشر کردند درباره رعایت حقوق کارگران خانگی که سبب دل گرمى بیشتر آنهابرای کار می‌شود| پاکیزگی یا اعمال شاقه؟ آیا زن باید برای کار در خانه حقوق بگیرد؟
سرخط خبرها

یک مقام مسئول در وزارت علوم: وقتی به اوج بهره‌وری برسیم، دانشگاه و موسسه آموزش عالی ما نقش‌آفرین می‌شود

  • کد خبر: ۲۰۸۰۳۲
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۸
یک مقام مسئول در وزارت علوم: وقتی به اوج بهره‌وری برسیم، دانشگاه و موسسه آموزش عالی ما نقش‌آفرین می‌شود
مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امسال سال سوم دور چهارساله وزارت علوم است که به جایگاه عملیاتی خود رسیدیم، در اوج پرواز هستیم و پروژه‌های بزرگ به سمت اجرایی شدن می‌رود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی شمسی‌پور امروز، ۴ بهمن‌ماه، در افتتاحیه اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور که در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: سال اول در دوره چهار ساله وزارت علوم، سال انتصابات بوده که مهم‌ترین مقدمه شروع کار است. سال دوم ما به اغتشاشات و مدیریت آن گذشت که باز مقدمه‌ای برای اوج گرفتن مجموعه شد. سال سوم سال عملیات ماست که اکنون در آن قرار داریم و مهم‌ترین سال دوره وزارت است. سال چهارم سال انتخابات، جمع‌بندی و حرکت به سوی انتخابات خواهد بود.

وی با بیان اینکه انتصابات مهم‌ترین مقدمه کار ماست، عنوان کرد: انتصابات پیچیدگی‌ها و سختی‌های بسیار زیادی دارد که بتوانیم بهترین فرد ممکن را انتخاب کنیم. بعد از انتخاب روسا خودشان درگیر انتصابات می‌شوند. در این حین شبکه‌سازی و تربیت نیروی انسانی اتفاق می‌افتد. مدیران جوان در همان یک سال تربیت شدند که منتهی به فتنه ۱۴۰۱ شد، تهدیدی که با تدبیر روسای دانشگاه‌ها تبدیل به فرصت و از این فرصت استفاده‌های زیادی شد.

دبیر اجلاس روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور افزود: ما توانستیم کار‌های بزرگی انجام دهیم. انسجام‌بخشی مدیران منصوب شده در این دوره اتفاق افتاد، نقاط ضعف خود را در این دوره شناختیم و در این سختی و چالش بزرگ قوی شده و متوجه شدیم که می‌توان با هنر آموزش عالی کشور و با ابزار انضباطی، مسئله امنیتی را حل کرد.

شمسی‌پور ادامه داد: امسال سال سوم است که به جایگاه عملیاتی خود رسیدیم و در اوج پرواز هستیم. پروژه‌های بزرگ به سمت اجرایی شدن می‌رود و مقدماتی که سال قبل چیده شده بود همه به سمت اجرایی شدن رفته یا تا اوایل سال آینده خواهد رفت. جذب دانشگاه‌ها تسریع پیدا کرده است. اتفاقات اصلی در سال سوم رقم خواهد خورد و سال آینده سال فرود آرام ما، جمع‌بندی پروژه‌ها، حرکت به سمت انتخابات و دوره جدیدی از وزارت خواهد بود. ما باید پروژه‌ها را ببندیم، حلقه‌های مفقوده را پیدا و اتصالات را برقرار کنیم و کار را به اتمام برسانیم تا گزارش خوبی از وزارت علوم در دوره چهار ساله داشته باشیم.

وقتی به اوج بهره‌وری برسیم، دانشگاه و موسسه آموزش عالی ما نقش‌آفرین می‌شود

مدیرکل حوزه وزارتی و روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه وقتی از بهره‌وری صحبت می‌کنیم یعنی در اوج عملیات هستیم، تصریح کرد: زمانی بهره‌وری مطرح می‌شود که ما در اوج کار باشیم. نام‌گذاری اجلاس نیز متناسب با این تحلیل است. بحث دانشگاه، پژوهشگاه یا پارک نقش‌آفرین مطرح شده یعنی وقتی به اوج بهره‌وری برسیم، دانشگاه و موسسه آموزش عالی ما نقش‌آفرین می‌شود. ما اکنون مجموعه‌ای داریم که نقش اساسی در حوزه هواوفضا دارد. مجموعه دیگری در اکتشاف یک پهنه عظیم نفتی مشارکت داشته است.

وی اضافه کرد: این‌ها مجموعه‌های کوچکی هستند، اما نقش‌آفرینی ملی و فراملی داشتند و برای جمهوری اسلامی ایران تولید ثروت و قدرت کردند. برخی دانشگاه‌های دخترانه ما می‌تواند به محل پرورش مادران، زنان و دختران طراز انقلاب اسلامی تبدیل شوند. برخی دانشگاه‌ها امکان نقش‌آفرینی جدی در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی دارند، برخی در تربیت نیروی انسانی متعهد و مدیران کشور نقش‌آفرینی جدی می‌کنند و برخی نیز می‌توانند هنرمند طراز انقلاب اسلامی تربیت کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->